נתניהו חשף: "מקיימים מגעים עם 12 מדינות ערביות מוסלמיות חשובות"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו חשף: "מקיימים מגעים עם 12 מדינות ערביות מוסלמיות חשובות"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף במהלך נאום שנשא באזכרה לראש הממשלה לוי אשכול ז"ל, "כי ישראל מקיימת בימים אלו מגעים עם 12 מדינות מוסלמיות חשובות שהיו עויינות לישראל עד לאחרונה" | נתניהו התייחס למוכנות צה"ל למלחמה דבר שהשפיע לדעתו, על הניצחון המרשים במלחמת ששת הימים

    נתניהו באזכרה צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תהליכי הנורמליזציה עם מדינות ערב נחשפו בחלקן באזכרת ראש הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה לשעבר לוי אשכול ז"ל, בהר הרצל, בדבריו חשף נתניהו כי 12 מדינות ערביות שהיו עויינות לישראל עד לאחרונה, היום הן מקיימות קשרים עם ישראל.

    ראש הממשלה התייחס למלחמה כנגד איראן: "אנחנו ממשיכים לפעול בתקיפות נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בסוריה. אנחנו נוהגים כך גם מול התוקפנות של החיזבאללה וחמאס, שאת המנהרות שלהם אנחנו מפרקים בשיטתיות".

    .

    אשכול ומלחמת ששת הימים: "לאשכול הייתה שעת מבחן גדולה מאוד, שעת המבחן הזאת הייתה תקופת המצור סביב ישראל לפני מלחמת ששת הימים. אשכול לא שש למלחמות מיותרות, שום מנהיג אחראי של מדינת ישראל לא ישוש למלחמות מיותרות. הוא הבין את מחיר המלחמה הזאת, אבל כשנכפתה עלינו מלחמה, היה לו ברור שעלינו להדוף אותה בעוצמה, ולהדוף את התוקפנות שמכוונת נגדנו".

    מוכנות צה"ל: "אמנם משה דיין החליף אותו כשר הביטחון כמה ימים לפני המלחמה, אבל צריך לומר בבירור – ניצחוננו המוחץ כולל סילוק האיום הסורי ממצוקי רמת הגולן, הושג על ידי המוכנות של צה"ל שאשכול קידם בשנים לפני המלחמה".

    תהליל השלום עם מדינות ערב: "אנחנו עושים זאת מול חלקים נרחבים של העולם הערבי והמוסלמי בתהליך נורמליזציה מואץ, שרק את חלקו רואה הציבור. אנחנו מקיימים את התהליך הזה גם בסתר, ובימים אלה ישראל מקיימת מגעים עם חצי תריסר מדינות ערביות ומוסלמיות חשובות, שהיו עד לאחרונה עוינות לישראל".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נכון, בחירות, אבל חצי תריסר אינם 12…